BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

love you alls =)

Monday, February 7, 2011

TIBA-TIBA


Assalamualaikum...

Macam2 hal berlaku kebelakangan ini. Apa boleh buat terima sajalah. Mungkin hal ini pernah berlaku kepada anda tapi pertama kali berlaku pada aku dan family aku.haha

Baru2 ini, tetiba saja bapak aku dapat project kat temerloh, alhamdulillah murah rezeki. Aku plak tiba2 kena tukar tiket bas. Biasa lah kan trend pelajar U bila cuti menjalma tiket bas dan segala tiket yang ada perlu di beli awal takut habis tak dapat balik lah plak kan hahaha.. Aku dan beli siap2 dah tiket KL-KB dan KB-KUANTAN sekali bapak aku call suruh aku jual tiket tuh dan beli tiket baru ke temerloh. Alang2 dah nak raya cina sekolah pun cuti so bapak aku angkutlah adik2 aku skali kira 2 in 1 la kerja sambil bercutie. Takde lah bercutie sangat pun berkampung kat umah unty lini kat tementi jerk haahaaa..okey la tue kan..hahaha..

Hari ahad, kerja bapak aku kat temerloh sudah sattle la kot so boleh la balik ke kelantan. Cuti pun dah habis. Sebelum tu kena lah anta aku lu di Gambang nie. Bergeraklah kami menuju ke Gambang skali trekkk..tutttt..BooMmm...shhh berasap!!!! semua menggelabah Mak aku lagi la seram sejuk sebab cucu kesayangannya 'Wafiq' ngan dia sejurus bapak aku stop kat tepi jalan tuh terus bukak pintu bawak wafiq lari aku dan geng2 yang lain pun berkebut selamatkan diri masing2 hahaha.. Kereta bapak aku breakdown kat lebuhraya menghala ke kuantan di kilometer 159.5. Apa lagi, aku call la abang plus melaporkan kerosakkan.

Abang Plus: Hello,boleh saya bantu?
Aku: ya..kereta saya rosak nie.
Abang Plus: okey,boley saya tahu dimana lokasi saudara?
Aku:ha..panik..umm saya kat lebuhraya menghala ke kuantan.
Abang Plus:umm..kilometer brapa ye?
Aku: haa...umm...
Abang plus: tengok kat tepi jalan dik..
Aku: owh!! jap2..(berlari cari papan jalan tuh)..kilometer 159.9 huh!
Abang plus: okey..boleh bagi nama, no telefon, jenis kereta dan no kereta..
Aku:blalalalaaa...=)
Abang plus: okey..skarang adik masuk dalam kete dok diam2 tunggu sehingga petugas plus datang ye dan akan tarik kete adik ke tol yang terdekat tol Maran yer..
Aku: okey..terima kasih.

________MASA MENUNGGU!!!!_______

Manalah Abang Plus nieh..lambat seyh..kepanasan sudah..tak de keje cari kerja..snap2 pose2 lah jawabnyer..ayohhh!!! layannnnn..hehehe


Apa benda ntah yang pecah..tetttt

Haha..dua orang Bodyguard jaga kete bapak aku takut kene samun hahaha..
(Adik2 aku..Atiq si kkurus dan Boboy si debab)

Abang Plus tak datang2 berkampung disitu sedahlah panas..aiya!!

Terpancar kepenatan..Masing2 buat muka urkkkk

Mak aku tak berhenti membebal kat abang plus lambat sangat makan gaji buta lah apa lah uuu..
Bapak aku asyik tengok belakang tengok kete peronda plus tak muncul2 dalam kepala ngah berserabut 'umm..melayang duit aku' hahaha

____tuttttt...enter 'no comment' area..tuttttt____

Sebelum si Wafiq mengamok ibunya tanggalkan baju dia haha..
tak boleh panas2 budak nie umh! belagak tol weakkk..


Ini..tidak ada kene mengena ngan yang hidup mahu pun yang mati...haha

Ini..lagilah..adik aku si ikan kering...hahaha

_____Abang Plus datang yeaa!!!_____


huh!! datang pun Abang Plus..
Ini bukan follow dari belakang..Ini betol2 kene tarik..
best duk dalam kete yang ditarik oleh trak nie..haha cam naik kura2 jer..hahaha

Boleh tahan gak Abang Trak nieh..hahaha

umh2..

si gemok gedempol buat iklan murahan...hahaha


Ini..???
mulah si kecik menunjukkan bakat nyer..
wafiq: yeaa..afiq awak ete..yeaa..hugahuga..huhu

SELESAI SUDAH..tiba di tol Maran..menunggu bantuan pak ngah n mak ngah..sekian~

1 COOL BACKSTOP:

Ariff said...

Pengalaman yg menarik utk dikongsi bersama teman taulan. :)